TRÉNINGY V TELOCVIČNI A ÚČASŤ.

Chcel by som povedať len pár slov k tréningom v telocvični detí a hlavne mladších žiakov. Niektorý sa sťažujú že na Polygrafickom je malá a podobne a neviem či preto je účasť malá . Telocvične sú veľmi drahá záležitosť uvedomme si to a snažme sa aby chlapci trénovali samozrejme ak nie sú chorý. Ak chceme držať krok s kvalitným futbalom a mužstvami na čele tabuľky jednoducho si treba uvedomiť že tréning v telocvični nie je o futbale, ale hlavne o pohybovej príprave, koordinácii, výbušnosti, agilite, obratnosti a na to nepotrebujem veľkú telocvičnu. Ak majú chlapci problémi s pohybom, obratnosťou a výbušnosťou- čo máme a máme proste také typy v absolútnej väčšine (mladší žiaci) tak sa pozerajme na to realisticky a uvedomme si že lopta je len plus. Ak neviem behať, spraviť obrat, kotúl tak s loptou to bude ešte horšie. Dnešný trend  tréningu detí je agilita, koordinácia a individuálna herná činnosť a tomu sa venujme v plnej miere. Prosím u mňa chlapci hrali minimálne futbal, môžte sa ich opýtať, ale hlavná je pre mňa pohybová príprava, koordinačná príprava a individuálna technika. Čiže koordinačný rebrík, kruhy, kužele, švihadlá, kotúle, stojky, kliky, drepy, sklápačky, brušáky, podliezanie, preskakovanie, opičie dráhy a podobne.

Čo je agilita (živosť,čulosť,pohyblivosť,vrtkosť,akčnosť,aktivita)

– je to schopnosť vyrazenia, zastavenia a zmeny smeru                                                                                             

– je to schopnosť intenzívne a efektívme meniť smer pohybu tela a jeho častí v nadväznosti na nasledujúcu pohybovú a hernú činnosť,                                                                                        

– tréningová metóda na zvýšenie integrity rýchlostných, silových a koordinačných schopností .

Pre potreby futbalu ide o efektívne spojenie viacerých pohybových schopností a to hlavne rýchlosti, koordinácie, flexibility a sily (výbušnej-dolných končatín,  strednej časti tela-zvýšenie individuálneho herného výkonu hráča.

Dnes hrá prioritu individuálna pohybovo technická schopnosť. Tréning by mal vychádzať zo samej podstaty hry, kto je šikovnejší, výbušnejší, pohotovejší, kreatívnejší, silnejší, – ten vyhráva celý zápas. Nie je to z mojej hlavy ale aktuálne metodické trendy pána Ivanku a kolektív. Aj to tu zverejním aby si to tréneri a koho to zaujíma mohli stiahnuť a prečítať. Mám aj DVD rozvoj koordinačné schopností prípravky , aj tréneri ich dostali, kto nie nech sa mi ozve. Samozrejme, ale platí to aj pre žiakov a predprípravku aj keď u tých menších detí máme viac dynamických a výbušných typov. Takto by sme si ich od malička mali pripraviť a venovať sa im systematicky netreba vždy myslieť len na výsledky. Z hľadiska rozvoja koordinačných schopností  je optimálny vek 7-12 rokom (ZLATÝ VEK UČENIA). Program agiliti u detí preto na prvé miesto kladie kvalitný rozvoj koordinačných schopností.

Máťuš Pavol